ALD centrum ojetých vozů

 

 

 

 

Ročně prodáme kolem šesti tisíc vozidel

Auta miluje od raného dětství a během svého života vyzkoušel téměř všechny na našem trhu dostupné značky. Nejen na jeho devatenáctileté zkušenosti v sektoru auto-moto jsme se zeptali Jiřího Jandy, Remarketing Managera Centra ojetých vozů ALD Automotive.

 

Do ALD jste nastupoval v roce 2009. Co se od té doby změnilo?

Troufám si říci, že od té doby jsme ušli velký kus cesty, a to nejen v oblasti obchodních strategií nebo prodejních procesů včetně spuštění aukčního systému pro velkoodběratele ALDCarmarket. Za ty roky se nám podařilo vybudovat širší povědomí o naší činnosti a dát dohromady kvalitní tým lidí, kteří se o naše zákazníky starají a baví je to, co dělají. To je pro mě důležitá součást úspěchu a funkčnosti celku. Díky tomu jsme dokázali vytvořit příjemné prostředí s transparentním prodejem pro B2C i B2B klienty, což potvrzují prodejní čísla i samotní zákazníci.

Když jsme u čísel, dá se již teď vyčíst dopad koronavirové krize na automobilovém trhu? Očekáváte nové trendy?

Automobilový svět je v této otázce rozdělen na dvě skupiny. Ze statistik vyplývá, že dopad je viditelný převážně v prodejích nových vozidel, kdy registrace v některých zemích zažívají v posledních měsících propad i o více než 80%. Většina automobilek je navíc pod velkým tlakem. Hrozí jim pokuty za překračování emisních limitů, jsou tlačeny do investic nových bezpečnostních prvků a mnozí na to reagují zvyšováním cen. Převážně vinou vyšších pořizovacích cen nových vozidel je první část automobilového světa přesvědčena, že ojeté vozy budou více poptávané a s kupní silou poroste i jejich cena. Druhá část naopak vnímá „pocovidové obavy“ z možné finanční nejistoty, kdy zákazníci odsunou případnou koupi do budoucna, a tím se sníží poptávka i cena ojetin. Můj osobní názor se nachází někde uprostřed. Prodejní ceny vozů se nyní velmi rychle vrací na běžnou tržní hodnotu před Covidem. Osobně zatím neočekávám výrazné navyšování cen ojetých vozidel, vozů je také dostatek, takže věřím, že trend posledních let se nebude výrazně měnit. Zákazníci se možná o trochu víc budou zaměřovat na jistotu a kvalitu, tedy v hledáčku zájmu budou především vozy s průhlednou historií provozování. Co je však důležité říci, že Covidová situace všem ukázala jak důležitá je dnes digitalizace a online prodej. Právě zde vidím velký prostor pro inovace, které mohou v budoucnu nákup vozu výrazně usnadnit.

V čem vnímáte mimořádnost nabídky Centra ojetých vozů?

Určitě v kvalitě vozů, které nabízíme. Prodáváme pouze vozy v našem vlastnictví, po prvním majiteli, kdy je nám známa celá historie jejich provozování, a to od pravidelných servisních úkonů až po výměnu žárovek či dolití chladicí kapaliny. Ostatně naši nabídku můžete sami ohodnotit na www.firemniauta.cz nebo na www.aldoperak.cz.

Co se děje dál po výběru vozu?

Ihned po výběru vozu od nás kupující obdrží veškeré nezbytné dokumenty. Po uhrazení kupní ceny je na voze zajištěna evidenční kontrola nutná pro přepis vlastníka v registru silničních vozidel a v případě zájmu umíme zajistit i velmi výhodné pojištění. Následně už stačí jen vozidlo přebrat a věnovat se radostem z jízdy.

 

 

 

 
 

Part of ALD Automotive Group ALD Automotive