ALD centrum ojetých vozů

 

 

 

Jak vybrat ten pravý ojetý vůz?

Chcete se při výběru ojetého vozu vyvarovat pozdějších komplikací?  Z nějakého důvodu jste se rozhodli nevyužít služeb specializovaných firem, které se touto problematiku zajímají a mohou vám ušetřit vaše pozdější starosti i stav bankovního konta? Pakliže si nevyberete ani z nabídky našich vozů na www.firemniauta.cz, přinášíme vám 5 tipů, na co se zaměřit, abyste se při nákupu ojetého vozu nespálili.

 

1. Historie vlastnictví

Některé vozy vlastní soukromé osoby, jiné patří společnostem. Je dobré si ověřit, kdo před vámi auto vlastnil. Údaj najdete v technickém průkazu, kde jsou uvedeni vlastníci od první registrace do provozu. Není na škodu, když k vozu existují i další dokumenty jako faktury a kupní smlouvy, dokonce i když jde o auto od prvního majitele. I na auta, která vlastnil už někdo před vámi, můžete uplatňovat odpočet DPH, ale musíte mít jistotu, že všichni majitelé před vámi byli plátci daně z přidané hodnoty.  

 

2. Dokumentace údržby a oprav

Uživatelská příručka a řádně vyplněná servisní kniha nebo záznam o provedení výrobcem předepsaných prohlídek jsou známkou pečlivého přístupu k údržbě a provozování automobilu. Ještě lepší je, pokud ke všem servisním úkonům, zejména těm mimo plán výrobcem předepsané údržby, existují dokumenty (zakázky a faktury) ze servisu, který je prováděl. To platí i o případných opravách po dopravní nehodě. Pokud je to možné, prostudujte dokumenty pojišťovny o škodní události, která pojistnou událost likvidovala. Z protokolu likvidátora vyplývá, jak byl příslušný vůz poškozen, z faktur odborného servisu potom zjistíte, kdo, kdy a jak uvedená poškození opravil.

 

3. Způsob používání automobilu

Na míru opotřebení už vlastněného vozu má vliv i způsob, jakým bylo vozidlo užíváno. Cesta na 100 km vzdálenou chalupu o víkendech a klidná jízda mimo město určitě opotřebuje auto méně, než každodenní jízdy hustým provozem velkých měst. Stejně tak 10 000 km po dálnici nebo 10 000 km například po Praze a okolí není pro zátěž motoru, spojky nebo podvozkových skupin stejná. Obvykle má negativní vliv i střídání většího počtu řidičů v jednom autě.
 

 

4. Technický stav

Nejede jenom o motor a stav pneu. Aby auto správně fungovalo, musí být v pořádku i převodovka, brzdy, tlumiče pérování, řízení, akumulátor nebo výfuková soustava včetně katalyzátoru nebo filtru pevných částic. Pro vaši bezpečnou jízdu je nutná i perfektní funkce veškerého venkovního osvětlení včetně blikačů a mlhových světel. Pozornost věnujte i stavu všech skel automobilu. Seriózní prodejce ojetých vozů vám poskytne záznam o předprodejní prohlídce doplněný o případnou dokumentaci odstranění nalezených závad. Alternativou je prohlídka provedená odborníkem, se kterým se na ní dohodnete, v ideálním případě v odborném servisu.

 

5. Plánované provozní náklady

Nezapomeňte, že samotná částka, za kterou auto pořídíte, bude dříve nebo později následována dalšími výdaji na údržbu, stejně jako u nových vozů. Podívejte se tedy na plán údržby („garančních prohlídek“) stanovený výrobcem. Neuděláte chybu, pokud se ještě před koupí informujete na orientační ceny takových úkonů včetně potřebných náhradních dílů a dalšího materiálu v autorizovaném servisu. To platí i o případné ceně nových pneumatik a jejich zimní, případně letní alternativy. Jedním z provozních nákladů jsou i výdaje na palivo, vezměte je tedy v úvahu už při pořizování vašeho auta.

 


 

 

 

 
 

Part of ALD Automotive Group ALD Automotive

xx